Scrisoarea—MARLBORO: DON’T TARGET OUR CHILDREN!
Toata lumea cunoaste ca vânzarea unui produs care ucide până la jumătate din toţi consumatorii săi, necesită calificare extraordinară în marketing. Producătorii de tutun (industria tutunului) face parte din cei mai buni lideri ai pietei mondiale, care devin tot mai agresivi în depasirea interdicţilori în domeniul publicităţii, promovării şi sponsorizării, care au fost proiectate pentru a reduce consumul de tutun.
Industria tutunului trebuie să atragă o nouă generaţie de consumatori pentru a-i înlocui pe cei care au renunţat sau au decedat din cauza fumatului. Pentru acest lucru, companiile de tutun dezvoltă campanii masive de marketing pentru a atrage tinerii să fumeze şi pentru a-i transforma în fumători pe termen lung. A fost demonstrat că marketingul tutunului, alături de publicitate, promovare şi sponsorizare, contribuie la stimularea iniţierii fumatului de către tineri (WHO MPOWER, 2008. p. 36..)
La începutul acestei luni Campaign Tobacco Free Kids (cea mai renumita organizatie din SUA care lupta pentru a proteja copiii si tinerii de consecintele negative ale consumului de tutun asupra sanatatii) în colaborare cu diverşi parteneri a lansat un raport intitulat „Tu ești ținta”, care detaliază modul în care Philip Morris International (PMI) atrage tinerii prin campania de marketing Fii Marlboro (materialul anexat). Lansarea raportului a fost un mare succes, care a interesat mass-media din SUA, Europa, America Latină și Asia de Sud-Est.
Mergând mai departe Campaign Tobacco Free Kids și partenerii săi intenţionează să continue să protesteze împotriva campaniei Be Marlboro a PMI.
Pentru a întreprinde următorul pas este necesar ca Campaign Tobacco Free Kids sa obțina cât mai multe semnături, inclusiv din Republica Moldova, pentru scrisoarea deschisă anexată acestui mesaj prin care se solicită întreruperea campaniei de promovare Be Marlboro lansată de PMI. Este necesar ca mai multe ONG-uri interesate să semneze scrisoarea şi mai mult ca atât, poate ar fi bine să avem, în special, semnăturile autorităţilor.
Dacă se va reusi atragerea unui număr mare de organizaţii şi de autorităţi importante din întreaga lume care să semneze scrisoarea, atunci Campaign Tobacco Free Kids va lucra cu mass media pentru a promova mesajul scrisorii în cadrul săptămânii globale de acţiune (21 Aprilie).
Procedura de semnare a scrisorii este foarte simpla. Este necesar ca textul scrisorii sa fie pus pe blancheta organizatiei + semnatura si scrisoarea scanata de transmis pina la data de 18 aprilie 2014 la adresa de e-mail srudolph@tobaccofreekids.org
Autor: Ghenadie Țurcanu, centrul PAS